Chose language(country)

Istina ili mit? Šta svakodnevne navike zaista čine vašoj koži?

 

Bez sumnje, svi želimo svež i zdrav izgled, ali ponekad svakodnevnim navikama nesvesno činimo štetu tom najvećem ljudskom organu.

 

Istražili smo kako stres, spavanje, šećer i smeh utiču na stanje kože, te sve potkrepili naučnim činjenicama.

 

Spavanje

 

Mnogo puta smo čuli kako uravnotežen život donosi i ravnotežu na koži – pravilna prirodna ishrana, minimalno 7 sati sna, odlazak u prirodu, manje stresa – utiču pozitivno na celi organizam, a tako i na izgled kože. Isto tako, puno je slučajeva kad novi posao ili napeta okolina učine svoje, najčešće pojavom akni, prištića...

 

Slučajnost ili ne?

 

Naučnici tvrde kako to nikako nije slučajno. Naime, ako ne spavate dovoljno ne događa se regeneracija koja se u telu odvija tokom noći.

 

Noć je prirodni stimulans za sekreciju hormona melatonina, koji započinje san i deluje kao najjači antioksidans u telu. Epifiza, žlezda u mozgu, tokom noći započinje izlučivati melatonin koji snižava nivo kortizola, hormona stresa, te umiruje organiziram i priprema ga za san.

 

Da bismo zaspali, nivo kortizola mora biti nizak. Trebalo bi da opada nakon 20 sati, omogućujući tako melatoninu da započne umirivanje tela, što znači da organizam očekuje san vrlo brzo nakon pojave noći. Naravno, u današnjem načinu života je to gotovo i nemoguće, no pouka je jasna – što ranije na spavanje kako bi melatonin započeo svoje antioksidativno delovanje.

 

A kako bi pojačali negu kože koristite sastojke koji podstiču kolagen kada je koža u mirovanju, poput Eliksira protiv bora koji je spoj esencijalnih ulja smilja, mirte, slatke narandže, mandarine i ostalih prirodnih nutrijenata. Naime, koža tokom spavanja proizvodi novi kolagen, belančevine koje ojačavaju krvne žile i daju im elastičnost, čime se sprečava opuštanje kože. 

 

 

Šećer

 

Kad nekoliko dana konzumirate čokoladu ili slične šećerom bogate namirnice, koža kao da izgubi sjaj. Poznato?

 

Ako imate problema s aknama, dermatolozi savetuju drastično smanjenje unosa šećera. No nije samo šećer jedini „krivac“, već i ugljikohidrati.

 

Visoke količine šećera doprinose procesu koji se naziva glikozilacija, u kojoj se molekule šećera povezuju s kolagenom, što dovodi do stvrdnjavanja, pukotina i bora na koži. 

 

A proces je vrlo jasan - molekule šećera vežu se za elastična proteinska vlakna, pri čemu se umrežavaju i smanjuju delotvornost elastina i kolagena koji su zaslužni za očuvanje mladenačkog izgleda. Glikozilacija završava stvaranjem spojeva  - advanced glycation end-product (AGE) - koji s vremenom doprinosi starenju kože. 

Prvi se znakovi glikozilacije pojavljuju oko 30. ili 35. godine kada organizam postupno smanji proizvodnju kolagena. Jedan od načina nadokađivanja je, između ostalog, putem pravilne nege, npr. pomoću Nikelift intenzivne kreme.

 

Dermatolozi savetuju da što pre počnete sa smanjenjem unosa šećera, pre ćete početi primećivati pozitivne promene. Započnite s uvođenjem novih navika, ne pijte zaslađene sokove, pa postepeno  izbacite i grickalice. Već nakon nekoliko nedelja ćete uočiti poboljšanje izgleda kože.

 

 

Stres

 

Nažalost, većini nas je poznato kako i koliko stres utiče na zdravlje celokupnog organizma, pa i na stanje kože.

 

Kad se osećamo teskobno ili loše, hipotalamus šalje signal hipofizi, koja ga dalje prenosi nadbubrežnoj žlezdi, a ona proizvodi kortizol - hormon stresa. 

 

Kortizol uzrokuje upalu kao reakciju na stres, a ona vodi do oštećenja ćelija. Kada su pore upaljene, ona postaju natečene i veća je verojatnoća da će postati začepljene. Tako nastaju akne, bore, suvoća...

 

Protiv stresa se svako bori na svoj način, ali kada pogledamo koje sve ogromne štete čini organizmu potrebno je promeniti način života i napokon započeti razmišljati o svom zdravlju.

 

 

Smeh

 

Smejanjem raste nivo hormona sreće - endorfina i dopamina - dok padaju nivoi stresnih hormona kortizola i adrenalina.

 

Smeh celi organizam „prisiljava“ na fizičku aktivnost, pokretanje mišića deluje kao gimnastika na našu kožu čineći je elastičnijom. Kao što rekreacija pozitivno deluje na ostatak organizma, osmeh to isto čini za vaše lice, ali i telo.

 

On održava tonus mišića lica i poboljšava cirkulaciju, što će onda licu dati lep ten i još lepši sjaj. Uz to, održava i tonus trbušnih mišića, mišića leđa i mišića nogu.

 

A možda najvažnije od svega – dokaz je dobrog raspoloženja i zdrava navika, zato bi trebalo čeśće da se smejete.